ايزوپ

سنگينی تمام قصه‌های گفته و نگفته روی دوش ماست

زوال گرسنگی

with one comment

داشتم مي‌گفتم، چند وقتيه متوجه شدم احساس گشنگي رو از دست داده‌م. يه وقتايي متوجه مي‌شم مثلا بي‌حوصله شده‌م يا سرم درد مي‌كنه، بعد مي‌رم دور يخچال … كه چيزي توش پيدا نمي‌شه معمولا؛ بعد ميرم يه نسكافه يا چاي و كيكي بيسكويتي چيزي براي تنوع مي‌خورم و بعد متوجه مي‌شم اي بابا، سردرد و بي‌حوصلگي در واقع نشونه گرسنگي بوده. ولي خود حس گرسنگي چي؟ نمي‌تونست خودش رو بي‌واسطه نشون بده؟ حتما نشونه لازم بود؟

حالا البته همون‌طور كه گفتم اين حس مال تازگي‌ها نيست. تازگي‌ها يه مساله تازه با مساله خوردن پيدا كردم، و اون بي‌حوصلگي براي خوردنه. انگار كه فقط كاريه براي وقت تلف كردن. ديروز (بعد از دو روز ناهار و شام نخوردن) (دو هفته است كه اصلا يادم ميره غذا رزرو كنم) اون قدر با سرعت و به صورت سرپايي دو تا تيكه شامي سرد رو با نون و چند قلپ نوشابه خوردم كه نزديك بود دلم درد بگيره، در صورتي كه هيچ عجله‌اي هم نداشتم. يا امروز چند تا دونه ميوه گذاشتم توي ظرف كه بشينم بعد از يك ماه (شايدم بيشتر) ميوه بخورم (ميوه‌ها رو به عنوان هديه براي دوستم كه الان خونه‌اش هستم گرفتم، و هنوز خودش نرسيده. وگرنه من و ميوه؟ دو سطر قبل رو بخون!) خلاصه بين خوردن ميوه (موز و سيب و نارنگي، آسون‌ترين‌هاشون) اول حس كردم بايد تلفن‌م رو چك كنم. بعد فكر كردم خوبه كه موزيك بذارم براي خودم. بعدش ديدم روزنامه شرق افتاده اون‌طرف برداشتم خوندم. انگار اين كه اگه فقط بشيني ميوه بخوري داري وقت هدر مي‌دي. بعد ديدم اين مساله رو مي‌شه نوشت. الان كه اينجا رسيدم، يكي از سيب‌ها رو نمي‌دونم چطوري تموم كردم، و هنوز يكي از سيب‌ها مونده كه بعد از پست كردن اين مي‌خورم.

Written by مسعود غفوری

نوامبر 5, 2013 در 8:50 ب.ظ.

نوشته شده در خودم

Tagged with , ,

یک پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. فقط خوردن نیست. عبور از نیازهای ضروری است. رد شدن از خور و خواب و خشم و شهوت. شاید اگر کمی بیشتر واکاوی کنی اون سه تا هم دچار همین انحطاط شدن

    محمد خواجه‌پور

    نوامبر 5, 2013 at 11:31 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

