ايزوپ

سنگينی تمام قصه‌های گفته و نگفته روی دوش ماست

چشم در چشم زندگی

with 17 comments

زندگی‌ام از من آمده است بیرون و روبه‌رویم نشسته و بهم زل زده است. توده‌ی نامشخصی است مثل ابری متراکم و خاکستری، با چشم‌هایی نافذ و خیره. می‌داند که عادت ندارم اینطور چشم توی چشم بشوم باهاش، و دارد اذیت‌ام می‌کند.

عادت نداشته‌ام دنبال چیزی توی زندگی بدوم. گذاشته‌ام همه چیز برایم پیش بیاید. با هر چه پیش آمده ساخته‌ام و از نتیجه‌اش هم راضی بوده‌ام. بعد از هر دوره‌ای، مدتی را استندبای بوده‌ام، ولی چراغ‌های سبز زود خودشان را نشان داده‌اند. قبل از اینکه از وقفه‌ی پیش آمده خسته شوم.

ولی این‌بار دوره‌ی استندبای به اندازه‌ی دو سال طولانی شده. زندگی‌ام انگار منتظر است تا عکس‌العمل‌ام را بخواند و شاید خوشحال شود. و حس می‌کنم هی دارد خسته‌تر و عصبی‌تر می‌شود، چون نمی‌تواند چیزی، نشانه‌ای از آنچه می‌بایست توی چشمانم باشد را پیدا کند. داریم همدیگر را تحقیر می‌کنیم. حس می‌کنم دارد من را به مبارزه می‌طلبد، ولی من حس مبارزه کردن ندارم. دلم می‌خواهد باز هم کناره بگیرد و بگذارد چراغ‌هایی جلویم سبز شود. دلم می‌خواهد درک کند که ارزش مبارزه و دویدن را ندارد. باید دست از لج‌بازی برداریم. هر دویمان.

Written by مسعود غفوری

ژانویه 18, 2010 در 12:57 ق.ظ.

نوشته شده در عمومی

Tagged with ,

17 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. بهش بگو خیلی طولانی نشده. بذار بگذره مثل همه اون قبلی‌ها می‌بینی که چیز زیادی از دست نداده‌ای و چیزهایی به دست آوردی که برایت می‌ماند.

    محمد خواجه‌پور

    ژانویه 18, 2010 at 1:15 ق.ظ.

  2. زود باش دیگه.

    مصطفی کارگر

    ژانویه 18, 2010 at 1:47 ق.ظ.

  3. چه صحنه‌ی قشنگی!

    فرزانه استوار

    ژانویه 18, 2010 at 6:19 ق.ظ.

  4. واي، يه عدد مسعود احساسي!!

    وقتشه يه سر تو را ببينم فكر كنم الان بهترين موقع‌شه!!

    محمود باقري

    ژانویه 18, 2010 at 7:59 ق.ظ.

  5. دوئل …..

    مهر وماه

    ژانویه 18, 2010 at 4:31 ب.ظ.

  6. اما من عقیده دارم زندگی جاده ای است که ته اش هدف من گذاشته شده و من روی جاده ام. دوست دارم دنبالش بدوم. هر وقت عاملی نمی گذارد، دست و پا می زنم.
    بدوید و رویش را کم کنید.

    فاطمه حاجی زاده

    ژانویه 18, 2010 at 5:21 ب.ظ.

  7. ای ترسو باهاش بجنگ نتیجه اش هر چی شد مهم نیست فقط تجربه اش کرده ای. و همین برایت کافی است

    کاکال گراش

    ژانویه 19, 2010 at 6:11 ق.ظ.

  8. بنام خدا. در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی به صحنه آمده ایم. امید است با لینک کردن یا ارتباط با مرکز، ما را در پیمودن راهمان کمک کنید. hamandishi.blogfa.com
    hamandishi.net

    کارگروه مرکز

    ژانویه 19, 2010 at 9:12 ق.ظ.

  9. هر چی هست تو ذهنته! البته تیپ آدما هم بی تاثیر نیست!!

    محمود

    ژانویه 19, 2010 at 7:55 ب.ظ.

  10. به نظر من هر برهه ای از زندگی عکس العمل خودش رو می طلبه
    یه وقت باید باهاش بجنگی
    یه وقت بهش زل بزنی
    یه وقت بهش بخندی
    یه بار در کنارش به ایستی و بار دیگه رو در روش
    و هزار پیچ و خم دیگه

    جمالی

    ژانویه 21, 2010 at 2:25 ق.ظ.

  11. خدا به حالت برسه فك كنم محمد باقري شم سابون زده اگه احساسي شده ازت شامي ناهاري چيزي بگيره

    علي اصغر اماني

    ژانویه 23, 2010 at 4:07 ب.ظ.

  12. چقدر خون سرد

    باختر

    ژانویه 23, 2010 at 4:55 ب.ظ.

  13. سلام.

    خالو راشد

    ژانویه 24, 2010 at 7:42 ق.ظ.

  14. آقای غفوری شما هم وبلاگ کوچیک ما رو قابل نمی دونید چرا؟

    جمالی

    ژانویه 26, 2010 at 1:39 ق.ظ.

  15. از این دست نوشته ها هم گه گداری برای تنوع بنویس تا ما بیشتر خوشمان بیاید و بیشتر سر بزنیم

    نفیسه رحمانیان

    ژانویه 26, 2010 at 7:17 ب.ظ.

  16. خیییییییییلی با دیگران فرق دارین
    دیگران متفاوتند اما شما بی تفاوت!
    خوش به حال شما

    m.rouiena

    مه 26, 2010 at 12:56 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

